Інклюзивне навчання
в комунальному закладі освіти «Навчально-виховний комплекс «Вальдорфська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок» ДМР

На підставі Закону України «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу» від 06.07.2010 року № 244-ІV, Указу Президента України «Про заходи щодо розв’язання актуальних проблем осіб з обмеженими фізичними можливостями» від 19.05.2011р. № 558, Постанови Кабінету Міністрів України від 15.08.2011 р. № 872 «Про затвердження порядку організації інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах», Інструктивно-методичного листа МОН від 18.05.2012 № 1/9-384 «Організація інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах», Методичного листа Міністерства освіти і науки України від 12.07.2016 № 1/9-364 «Про організаційно-методичні засади забезпечення навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів», заяв батьків та витягів з протоколів засідання психолого – медико - педагогічної консультації та з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на освіту, їх соціалізацію та інтеграцію в суспільство у Вальдорфському НВК організовано інклюзивне навчання для дітей з особливими освітніми потребами.

В 2023-2024 навчальному році

  • продовжено роботу 4-го та 5-го класів з інклюзивною формою навчання;
  • створено 1-й клас з інклюзивною фомою навчання;
  • створено консультативно-педагогічну групу для розробки індивідуальних програм розвитку, супроводу та координації навчально-виховного процесу для учнів з інклюзивною формою навчання;
  • складено та затверджено індивідуальні плани та програми розвитку дітей;
  • призначено асистентів вчителів інклюзивного навчання.

Навчально-виховний процес здійснюється на основі застосування особистісно-орієнтованих методів навчання з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей за програмами та навчально-методичними посібниками, затвердженими в установленому порядку Міністерством освіти України. Виховна робота з дітьми з особливими освітніми потребами направлена на їх соціалізацію, формування позитивної самооцінки тощо.

В індивідуальній програмі розвитку дитини передбачаються корекційно-розвиткові заняття в залежності від віку дитини та з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами. Фіксується розклад занять з відповідними фахівцями: вчителем – логопедом, вчителем - дефектологом, сурдопедагогом, практичним психологом.

Влітку 2017 року по соціальній програмі Благодійного Фонду Порошенка в закладі обладнана медіатека. За рахунок департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради проведено капітальний ремонт санітарно-гігієнічних приміщень для покращення умов дітей з особливими потребами.

  • заклад повністю забезпечений необхідними навчальними площами;
  • у наявності пандус;
  • східці для організації безпечного переміщення дітей обладнані поручнями.

Усі основні приміщення закладу мають природне освітлення. Світло на робочі місця падає ліворуч.

При оздоблені навчальних приміщень враховано такі вимоги:

  • стіни світлих тонів;
  • меблі, парти – кольору натурального дерева;
  • стелі, віконні рами – білі.

Розташування меблів і обладнання, декоративних рослин сприяє максимальному використанню денного світла і рівномірному освітленню приміщень. З вересня по травень у приміщеннях рівень освітлення підвищується за допомогою штучного освітлення.

У закладі дотримується повітряно–тепловий режим. Приміщення обладнані системами центрального опалення та вентиляції, що забезпечують сприятливі мікрокліматичні умови внутрішнього середовища. Чистота повітря у закладі забезпечується регулярністю вологого прибирання, використанням всіх видів провітрювання (наскрізне, кутове, однобічне).

Навчальні меблі класних кімнат відповідають віковим та морфофункціональним особливостям дітей, враховується специфіка освітнього процесу.

Шкільна та пришкільна території підтримуються в належному стані.

Територія, будівлі, приміщення належно художньо-естетично оформлені.

Кiлькiсть переглядiв: 802