/Files/photogallery/DSC_0200.jpg

Наша школа є навчальним закладом, що прагне в процесі створення навчально-виховного середовища реалізувати основні засади вальдорфської педагогіки та рекомендації Рудольфа Штайнера щодо навчальних планів та програм.

Сьогодні у світі налічується більше тисячі вальдорфських шкіл, не враховуючи численних ініціатив та авторських шкіл з елементами вальдорфської методики. Соціально-кільтурні, національно-етнічні, духовні та економічно-правові чинники обумовлюють неповторність, самобутність кожної окремої вальдорфської школи в тій чи іншій країні, надають їй свого «обличча». Разом з тим, вальдорфська школа легко впізнається, у якій би частині світу ми не були. Досить часто буває достатньо лише зайти до приміщення, як відразу відчувається своєрідна «вальдорфська атмосфера», певний «дух» ідей, принципів, світоглядно-пізнавальних мотивів педагогіки Рудольфа Штайнера. Кожен, хто переживав такий досвід, свідчить, що така впевненність виникає далеко не лише від споглядання акварельно-райдужного інтер’єру та дитячих малюнків, виконаних у техніці «живопису по мокрому». Вальдорфська педагогіка є всеосяжною, багаторівневою освітньою моделлю школи, та й освіти загалом, що грунтується на антропологічних світоглядних засадах, які, в свою чергу, нерідко є життєвими орієнтирами та мотиваційними переконаннями вчителів та батьків таких шкіл.

Часто, батьки, які шукають для своїх дітей гідних умов навчання та виховання, запитують: «Чим саме вальдорфська школа вирізняється з поміж інших закладів освіти ? У чому полягає специфіка її навчального плану ? Чи буде моя дитина щаслива, якщо навчатиметься у вальдорфській школі ?» І перелік подібних та інших запитань можна було б продовжити до безкінечності. Кожна вальдорфська школа, таким чином, стоїть перед необхідністю вирішення одного складного завдання – ясно визначити, зрозуміти, осягнути, що ж, власне, є вальдорфською педагогікою ? Теоретичні дослідження, щоденна кропітка практика, спостереження, досвід, і т.п. щоразу, ще на один крок, наближають нас до Відповідді.

«Найважливіші грунтовні положення, погляди на виховання наче самі по собі окреслюються, визначаються, коли розглядається сутнісна природа людини, що розвивається. Щоб пізнати сутність розвитку людини потрібно виходити зі знання глибинної, потаємної природи людини загалом» \\ Виховання дитини з точки зору духовної науки. Рудольф Штайнер. bdn – GA 034

Кiлькiсть переглядiв: 351