ПОРАДИ ПСИХОЛОГА БАТЬКАМ МАЙБУТНІХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ


Розпочинається новий навчальний рік у Вальдорфській школі. По досягненні шкільного віку (7 років) в дитині відбувається поглиблення життя почуттів. Реальність сприймається та пізнається дитиною через власні почуття. З перших днів навчання у вальдорфській школі важливо забезпечити рівновагу між інтелектуальними, соціальними та емоційними компонентами. Глибоке знання вікових та індивідуальних особливостей з урахуванням темпераменту, темпу розвитку, емоційного стану, самооцінки створює можливості позитивного впливу на включення дитини в систему соціальних зв’язків, формування навичок спілкування та взаємодії, як з дорослими, так і з однолітками.

Але батьки завжди хвилюються і запитують: як же допомогти дітям адаптуватися до нових вимог, не втративши при цьому здоров’я, гарного настрою, бажання вчитися?

Батьки пам’ятайте! Кожна дитина потребує від вас безумовної любові, відчуття захищеності, безпеки та надії. Будьте завжди прикладом для дитини!

Поради психологів:

1. Створіть позитивний настрій, готуйтеся до 1 вересня, як до свята. Обговорюйте з дітьми нові плани, наміри, можливості. Навіть якщо у дитини були певні проблеми у минулих роках, стверджуйте, що вона може розпочати все з «чистого аркушу», стати гарним учнем, товаришем, бути сильним, спритним, розумним.

2. Облаштуйте разом з дитиною її робоче місце. Бажано, щоб у цьому куточку кімнати ніщо не відволікало увагу, все спонукало до самостійної роботи.

3. Якщо у сім’ї першокласник, бажано перші тиждень - два побути вдома з дитиною, привчаючи її до певного режиму дня.

4. Побільше часу проводьте всією сім’єю, обговорюйте прожитий день, поділіться своїми проблемами, прислухайтесь до порад один одного.

4. Завжди цікавтеся шкільними справами, краще запитайте про те, що в школі було найбільш цікавим, що здивувало, порадувало, які виникли питання, про що хотілося б взнати більш детально тощо.

5. Завжди прагніть знайти порозуміння з вчителем, пам’ятайте, що головний метод виховання – особистий приклад та наслідування. Повага до вчителя з боку батьків буде сприяти правильному розвитку вашої дитини.

6. Постійно розширюйте коло спілкування та діяльності дитини.

7. Створюйте для дитини ситуацію успіху. Заохочення посилює позитивну мотивацію діяльності.

8. Засуджуючи певний вчинок дитини, не узагальнюйте. Підкреслюйте, що вірите у можливості виправити ситуацію. Обговорюйте проблему спокійно, без криків та роздратування, тоді ваша дитина нічого не буде від вас приховувати.

9. Формуйте правильну самооцінку дитини. Для адаптованої особистості важливо, щоб вона була достатньо високою, але більш-менш адекватною. Пам’ятайте, що молодші школярі, як правило, мають високу самооцінку, їм не притаманна критичність, і не можна вимагати від них уміння реально оцінювати власні можливості.

10. Допоможіть дитині знайти друзів та самій стати хорошим другом. Запрошуйте додому однокласників, так ви зможете побачити як спілкується ваша дитина, які проблеми при цьому виникають. Якщо ваша дитина занадто сором’язлива, це допоможе їй утвердитися у класному колективі.

11. Пам’ятайте, що ваша дитина індивідуальність, вона не схожа на інших, тому не порівнюйте її з іншими людьми. Краще порівнювати з тим, якою була дитина раніше та якою буде у майбутньому.

12. Не переносьте на дітей власні шкільні проблеми. Згадуйте тільки приємне та важливе, що трапилося у ваші шкільні роки.

13. Завжди вірте у краще, розвивайте позитивне мислення дитини, це запорука її здоров’я та особистісного зростання.

14. Частіше демонструйте сою любов до своєї дитини!

15. Більше хваліть дитину!

16. Менше вимагайте – більше довіряйте!

Рекомендації класним учителям

(Супровід родин вимушених переселенців)

Основною допомогою в надзвичайний ситуаціях для дітей є:

• відповідна до віку фактична інформація;

• зрозумілі, відкриті пояснення того, що відбувається і, можливо, буде потреба повертатися до цієї розмови не один раз;

• допомога у висловленні своїх почуттів через розмову, гру, малювання тощо;

• дитина може потребувати поради, як реагувати на запитання інших дітей (наприклад, якщо хтось із батьків постраждав чи загинув, чи, можливо, через інші обставини);

• відпочинок, заняття улюбленими справами, що викликають задоволення;

• загальна підтримка як у сім'ї, так і в навчальному закладі;

• знайомий звичний розпорядок дня для відновлення відчуття спокою;

• регулярні запевнення, що все буде добре, що близькі люди піклуються і дбають про безпеку.

Навички, які необхідні, щоб надавати дітям підтримку:

• активне слухання. Допомагаємо дитині впоратися з її почуттями. Дитині потрібно, щоб її почуття приймали та поважали:

можна спокійно та уважно вислухати дитину;

можна визнавати почуття дитини словами «так», «хм», «зрозуміло»;

можна назвати почуття: «ти стурбований», «ти засмучена», «ти сердитий».

• покажіть, що розумієте бажання дитини. Надайте її можливість уявити це: «Я б хотіла, щоб такого не було, щоб все у нас було спокійно і не потрібно було переживати за батьків/чи за цю ситуацію» (як приклад).

• вміння ставити питання, які спонукають дитину до розмови: «Я уважно тебе слухаю.», «Це важливо, що ти розповідаєш.», «Міг би ти розповісти про це більше.».

• встановлення відносин, що базуються на довірі.

• надання корисного та заохочувального зворотного зв'язку.

• вміння концентрувати увагу на можливостях та рішеннях, а не на проблемах.

• спостерігати за поведінкою дитини тривалий час.

• розуміння та правильне використання невербальних засобів вияву почуттів; терпиме та неупереджене ставлення.

• чуйність та співчуття.

З метою забезпечення реалізації повного обсягу, передбачених діючим законодавством, прав дітей, які виховуються в сім’ях, що переселилися до нашого міста з тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим, та у зв’язку з проведенням Антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей та навчаються в школі, психологічною службою здійснюється системна робота з надання сім’ям та дітям вказаної категорії комплексу соціальних послуг.

Протягом 2016-2017 навчального року в школі будуть охоплені 3 дитини, що виховуються у сім’ях вимушених переселенців, які, з метою подолання складних життєвих обставин надаються інформаційні, педагогічні, соціально-психологічні послуги.

За психологічною допомогою переселенцям можна звертатися на телефон довіри міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді за номером:

749-68-06 з 12.00 до 19.00. чи у формі звернення на сайті Міністерства соціальної політики України.

Кiлькiсть переглядiв: 321