Поради й рекомендації вчителю (вихователю)

/Files/images/dsc_7894.jpg Поради й рекомендації вчителю (вихователю), у класі якого навчається дитина з особливими потребами:

1. Навчитися розуміти різницю між дітьми й толерантно ставитися до особливих дітей, але в ніякому разі не акцентувати увагу на порушенні.

2. Сприяти тому, щоб кожна дитина відчула себе прийнятною.

3. Сприяти створенню у дитячому колективі атмосфери доброзичливості,справедливості й терпимості.

4. Надавати індивідуальну підтримку,але при цьому не відокремлювати дітей з особливими потребами від основної групи дітей.

5. Намагатися наблизити навчальні завдання до потреб і можливостей такої дитини.

6. Співпрацювати з іншими педагогами (логопедом, психологом, лікарями) в одній мультидисциплінарній команді.

Навчання здорових дітей і дітей з обмеженими можливостями дружити

Якщо розвинути в класі атмосферу підтримки, діти будуть радо опікувати будь-якого потребуючого у класі. Вони всі будуть відчувати себе відповідальними за те, щоб діти з особливими потребами добре себе почували, і будуть наглядати за ними.

Бажано також, щоб протягом перших кількох тижнів у дитини з о/п з'явився один або двоє друзів. Іноді дитина, яка має труднощі у навчанні або в поведінці, сама виграє від того, що підтримує іншого, ще більше потребуючого допомоги. Педагоги повинні бути в курсі того, як розвиваються дружні взаємини в класі, так, щоб при необхідності вони могли втрутитися. Якщо ви помітили, що деякі впевнені в собі діти контролюють створення дружніх відносин і дають зрозуміти іншим дітям, що вони не бажані, ви повинні присікти це в корені, оскільки це може призвести до неприємностей. Жорстокі діти часто самі страждають від цього, і їм стає легше, якщо педагог допомагає їм вести себе по-іншому. Таких дітей також слід хвалити за те, що вони змінилися.

Педагоги мають величезний вплив на дітей, і якщо вони ясно висловлять, що є прийнятним чи неприйнятним, то діти на це обов'язково відреагують. Навіть дуже маленькі діти в змозі прийняти такі правила і зробити їх своїми. Ви не можете змусити дітей бути близькими друзями з усіма, але ви можете навчити їх бути терпимими, добрими і поважати почуття інших, а також підтримувати один одного, як у класі, так і за його межами. Діти хочуть мати гармонійну і щасливу атмосферу, так як вони багато часу проводять в класах і відчувають себе комфортно в такій атмосфері. Це стосується також і до тих дітей, які погано поводяться. Навіть діти з важким поведінкою, які вже отримали душевну травму через те, що сталося в їхньому житті раніше, можуть розквітнути в благополучній атмосфері взаємодопомоги.

На завершення я хочу процитувати думку Нормана Кунка: “Коли інклюзивне навчання буде повністю опановане, ми зможемо відмовитись від ідеї, що всі діти для того, щоб приносити користь суспільству, повинні бути схожими один на одного. Замість цього ми будемо шукати і підтримувати таланти, властиві всім людям. Ми починаємо розглядати нетипові способи, щоб виховувати корисних членів суспільства, і в процесі цієї роботи ми зможемо дати всім дітям відчуття того, що вони потрібні”.

Таблиця конкретизації співпраці асистента вчителя та учителя класу з інклюзивним навчанням

Обов’язки вчителяСпільна робота вчителя та асистента вчителяОбов’язки асистента вчителя
Оцінювання.
Оцінити навчальні потреби на основі даних про клас та про учнів, в тому числі з ООП
Обговорити можливості учня з ООП, його сильні та слабкі сторони.Відвідувати зустрічі зі складання ІНП.Вести спостереження за особливостями психофізичного розвитку учня з ООП.Відвідувати зустрічі зі складання ІНП, ІПР.
Розробка програми.
Розробити програму навчання на основі робочого плану та індивідуальних освітніх потреб учня, розглянути альтернативи.Підготувати індивідуальні навчальні плани (ІНП).Оновлювати інформацію про учнів та ІНП
Обговорити бажані результати для учня.Обговорити освітні, поведінкові та емоційні цілі.Участь у розробці ІНП, ІПРучня з ООПУчасть у розробці ІНП учня з ООП.Оновлювати інформацію про учнів та ІНП, ІПР.
Планування.
Спланувати роботу на уроці та відібрати ресурси.Вибрати належний вид роботи згідно з ІНП.Визначити пріоритети
Обговорити підготовку матеріалу та зміну навчального плану з огляду на потреби учняДопомогти у доборі та складанні матеріалів, у розробці візуальних засобів, надати іншу подібну допомогу вчителю
Спостереження.
Розробити чітку систему організації навчально - виховного процесу в інклюзивному класі та очікувань щодо навчальних можливостей учня з ООППрацювати відповідно до розробленої системи
Регулярно зустрічатись, щоб обговорити досягнення учня з ООП.Обговорити реальний стан навчальних досягнень учня з ООП, його відповідність очікуванням, виконання ІНП, ІПР.Працювати відповідно до системи організації навчально-виховного процесу в інклюзивному класі, правил поведінки та очікувань можливостей учнів з ООП, його ІНП.Документувати та звітувати вчителю (за потреби)
Навчання.
Виконувати план уроку, проводити навчання згідно з цим планом.Спостерігати за процесом навчання, за потреби допомагати учням з ООП.Залучати учнів з ООП до виконання окремих видів діяльності спільно з класом.Моделювати навчальні методи та належну мову.Надати асистентам ресурси
Чітко висловити результати та обмінятись досвідом.Обговорити конкретні стратегії, діяльністьта результати, виконання завдань ІНП.Обговорити розташування робочого місця.Обговорити необхідність гнучкого розкладу відвідування уроків учнями з ООПДодаткове пояснювати учням з ООП, адаптувати завдання, враховуючи можливості учня з ООП, корегувати їх навчальну діяльність.Спостерігати за їх діяльністю.Формувати та сприяти закріпленню конкретних умінь, навичок.Сприяти розвитку зв’язного мовлення учнів з ООП (під керуванням учителя).Вести спостереження, надавати вчителю об’єктивну інформацію щодо навчальної діяльності учнів з ООП
Оцінка.
Слідкувати за прогресом учнів з ООП та оцінювати його.Слідкувати за виконанням ІНП.
Обговорити спостереження.Обмінятись інформацією.Обговорити пропозиції щодо доповнення ІНП (чи внесення змін)Спостерігати за поведінкою учнів та надавати інформацію вчителю.Збирати та записувати дані для подальшої оцінки учня, внесення доповнень до ІНП.Вносити пропозиції вчителю щодо завдань, розроблених для учня з ООП
Звітування.
Звітувати перед батьками та шкільною командоюМати інформацію про поточний стан справ
Обговорити інформацію про учня.Дотримуватися конфіденційності.Обговорювати інформацію про поточний стан справЗвітувати перед вчителем щодо сильних сторін учня з ООП, його досягнень та потреб.Звітувати перед вчителем стосовно поведінки учня та наслідків. Брати участь у підготовці інформації про поточний стан справ
Кiлькiсть переглядiв: 94